NOVINKA – DELTA Pro 3 právě v prodeji.

Jak solární energie promluvila do Rock for People 2023

 

Za posunem k větší energetické soběstačnosti letošního ročníku festivalu Rock for People stojí hlavně solární energie a vodík. Organizátoři si každým rokem dláždí cestičku k větší udržitelnosti a spojení těchto dvou obnovitelných zdrojů se ukázalo jako dobrý odrazový můstek.  

 

Pořadatelé festivalu Rock for People se rozhodli otestovat si možnost využití napájení ze solární energie hned pro dvě stage. Díky spolupráci pořadatelské společnosti Ameba Production a Komerční banky tak vznikla vůbec první solární stage na českém hudebním festivalu. Aby byla zajištěna její energetická soběstačnost i po západu slunce, přizvali si organizátoři ke spolupráci značku EcoFlow, která se specializuje na výrobu přenosných ekologických bateriových stanic. Využití solární energie tak dostalo na festivalu zcela nový rozměr. Vedle toho mohli návštěvníci využít spoustu dalších vychytávek, které čerpaly energii ze slunce a zpříjemnit si tak pobyt na festivalu. 

 

Jak se mění energie ze slunce na rock´n´roll 

Ještě před zahájením festivalu vyrostla vedle Solar stage konstrukce s fotovoltaickými panely o výkonu 12,8 kWp. Solární panely, které přes den poháněly stage zároveň ukládaly přebytečnou energii do LiFePO4 akumulátorů s kapacitou 30 kWh. Díky nim tak bylo dost energie i po západu slunce. O tom, aby byli hosté zhruba dvaceti talk shows a přibližně desítka kapel pořádně slyšet i vidět, se staraly dva ostrovní systémy EcoFlow Power Kits s celkovým výkonem 7,2 kW. I přes proměnlivou oblačnost a déšť byl výkon FVE dostatečný a po skončení programu zůstávala v akumulátorech rezerva v rozmezí 40 - 70 % z celkové kapacity v závislosti na délce programu.  

 

Hit mezi návštěvníky: dobíjecí kiosky 

V areálu festivalu bylo rozmístěno 17 kiosků, které sloužily návštěvníkům k dobíjení strádajících zařízení. Kiosky byly koncipovány jako barové stání, kde byly na pulty vyvedeny kabely USB-C a Lightning. Každý z nich byl zároveň vybaven solárními panely o výkonu 160 Wp, které fungovaly zároveň jako slunečníky. Srdcem každého z kiosků byla dobíjecí stanice EcoFlow DELTA Max. O úspěchu konceptu dobíjecích kiosků svědčil zájem návštěvníků, kteří je obklopovali v průběhu celého dne a během dobíjení využívali možnost posezení a odpočinku v jejich blízkosti. 

 

Solární refresh v zóně Komerční banky 

V zóně Komerční banky nazvané Future Fest 2030, která nabídla možnou podobu festivalů v blízké budoucnosti, byly pro návštěvníky připraveny dva kontejnerové bary napájené bateriovými stanicemi EcoFlow DELTA Pro. Každý z nich běžel na dvě stanice o celkovém výkonu 7,2kW, naboostované pomocí LiFePO4 akumulátoru na kapacitu 18 kWh. Jejich střechu zdobila vlastní fotovoltaická elektrárna s výkonem 2,4 kWp. Na tuto skladnou sestavu fungovala v baru například světla, lednice, výčepy nebo kávovary. Bezchybný byl i provoz dobíjecího cashless pointu NFCtron, stejně jako prezentace UCEEB ČVUT, Líčírny nebo knihovny Knihobotu, které rovněž napájela čistá energie ze slunce. 

 

Energie pro všechny i po západu slunce 

Aby byla ochutnávka inovativních technologií EcoFlow dostupná všem, byla u vstupu do kempu zřízena půjčovna bateriových stanic. “Během čtyř festivalových dnů využilo naše nabíjecí stanice přibližně 1 400 návštěvníků k doplnění šťávy pro své mobilní telefony, fotoaparáty a další elektronická zařízení. Fronty na půjčení byly už od ranních hodin a lidi si možnost bezplatného zapůjčení pochvalovali,” dodává za EcoFlow Filip Kurek. 

 

VIP s high-tech komfortem 

V deseti VIP glamping stanech čekalo na návštěvníky ještě něco navíc. Stany byly vybaveny cestovní lednicí EcoFlow GLACIER o objemu 38 litrů, s výrobníkem ledu. Lednice má vlastní baterii, takže nebylo potřeba řešit napájení. Pro absolutní pohodlí návštěvníků měly stany ve výbavě také bateriové stanice EcoFlow RIVER 2 MAX. 

  

Spolupráce v dalším roce 

 

“Díky úspěchu značky EcoFlow na festivalu, se nám otevřela brána ke spolupráci v dalším ročníku. Zatím se jedná jen o obrysy, ale už teď je jasné, že se mohou fanoušci festivalu těšit na další skvělé vychytávky, které pro ně s organizátory plánujeme,” dodává za značku EcoFlow Filip Kurek.  

 

“Společně s EcoFlow jsme si opravdu hodně povyskočili v odpovědném servisu pro naše návštěvníky a sami sobě nasadili zase trochu výš laťku. Za to patří díky celému týmu EcoFlow, který byl šest dní v pohotovosti, radil, pomáhal a vykrýval. Velký respekt!” říká ke spolupráci Michal Thomes, ředitel festivalu Rock for People, který letos navštívilo rekordních 37 000 unikátních návštěvníků a k jejich absolutní spokojenosti přispěla i spolupráce s týmem EcoFlow..